About Me

My photo

Wandering across continents with four rugrats in tow. Rediscovering myself through crochet, sewing, baking, cooking and smothering my family with lots of love!

Monday, April 11, 2011

maid...


Maid..

Kenapa perlu ada maid?

Sedangkan saya ni tak bekerja pun..cuti tanpa gaji..

Banyak masa duduk rumah…

Ooh..tidak..teringat zaman kerja dulu..penat..kelam kabut..laundry berterabur…

Sampai mil pun peningla tgk rumah…

Masa tu tak de maid pun..

Sekarang tidak bekerja..ada maid pulak...

Terbalik kan...(ada jugak la yang berkata-kata..mengada-ngadala nadia tu...)

Tapi, x mungkin kalo xder maid sekarang..

Size rumah berbeza..xlarat nak kemas..kalo tak berlap setiap hari..berhabuk sungguh..pasir masuk rumah (ikut bawah pintu)

Nak masak lagi, jaga anak, baju...masalah yang paling besar sekali kalau xder maid kat sini..siapa nak jaga anak2 kalo pergi function?..panggil babysitter..yela,mahal sungguh..hanya untuk satu malam habis banyak duit tu...nak hantar aira sekolah lagi..siapa nak jaga aisya...

Kalau kene hos party..nak kene ada orang tolong..kemas...jaga anak...masak..saya masih masak sendiri..yela, sayakan cerewet skit pasal makan ni..mcm ada org tu selalu ckp..:p


biarlah apa orang nak kata..yang penting...ermmmmmmmmmmmm...

2 comments:

  1. Part masak tu mmg la....kn buat sendiri...sbb nad mcm mama dia...cerewet banyak...bukan sikit....kekekeke...tp sedap... Igt je dulu2 tunggu nad balik dari kl..... Tunggu sambal bilis sebenarnya....

    Erk...ko describe rumah aku ka?????? Eleh...yg kate ko ngade2 tu yg ngade nak maid sebenarnya......

    ReplyDelete
  2. Haha,bab makanan saya mesti sedap ikut tekak saya yer..haha.

    Eh umah ko pun cam tu ker?haha..aku dulu jer,sekarang tidak lagi..

    ReplyDelete