About Me

My photo

Wandering across continents with four rugrats in tow. Rediscovering myself through crochet, sewing, baking, cooking and smothering my family with lots of love!

Sunday, August 14, 2011

Kuih Sagu Favourite

Dah lama tak entry cerita makanan kan?..padahal sekarang ni bulan puasa, memang banyak masak dan macam-macam pulak tu..tapi semua tak sempat nak ambil gambar and tak sempat nak upload...sebab dalam kepala sibuk nak menyiapkan baju kurung anak dara..yela, first time menjahit baju kurung..:)

Ini kuih kegemaran cik abang kita, tapi kita selalu mengelat nak buat..sebab sibuk nak mengtry kuih lain..sorry ye sayang..hari ni kita makan kuih sago ni yer..

Saya tak suka kalau kuih sagu ni di potong besar-besar macam yang selalu dijual kat kedai tu..saya jadi tak lalu..so, saya scoop kecil-kecil...comel skit..

Tapi kat bahrain ni, kelapa yang disagat ni kasar sangat...kadang-kadang saya rajinla beli sebiji lepas tu suruh maid sagat..tapi ini kes malas la..

No comments:

Post a Comment