Saturday, April 4, 2015

It's a boy!!!

Assalamualaikum


Diam tak diam dah hampir empat bulan rupanya saya tak masukkan apa-apa entry yang baru dalam blog ini. Kesibukan harian di suku terakhir tahun 2014 disebabkan terpaksa berjauhan dengan Encik Suami menyukarkan saya untuk mengekalkan tempo penulisan blog ini.

Selain itu, bilangan ahli keluarga yang bertambah juga telah mengambil sebahagian besar dari masa saya. Alhamdulillah, pada 21 Januari 2015 keluarga kami telah dirahmati dengan seorang anak lelaki.

(Mahathir dengan topi dan selimut yang mama crochet khas buat Mahathir)




Mahathir Muhammad, nama yang disimpan oleh Encik Suami sejak 9 tahun lepas, telah diberikan kepada budak comel seberat 3.2kg ini. Alhamdullilah, seperti Alya pada tahun 2013, Mahathir juga dilahirkan secara normal.

(Crochet booties yang mama cochet untuk Kak Alya dan sekarang Mahathir dapat pakai, alhamdulillah)


Sepertimana juga dengan keadaan selepas melahirkan Alya, cabaran pertama yang perlu saya hadapi ialah untuk travel sejauh lebih 13,000 km meskipun saya masih belum habis pantang. Pada hari ke-39 selepas melahirkan Mahathir, kami bertolak dari KLIA menuju ke Dakar, Senegal.


Mahathir kini berusia 2 bulan. Begitu pantas masa berlalu. Looking forward for our African adventure together!!!


No comments:

Post a Comment