Friday, October 16, 2015

Mickey Applique

 Assalamualaikum,

Lama rasanya saya tak berkongsi hasil crochet saya di sini. Hari ini saya nak berkongsi hasil crochet yang saya buat pada tahun 2014.

Pada tahun lepas, kami sekeluarga telah bercuti ke Disneyland Paris. Saya ingin Alya pakai baju yang ada kene mengena dengan Disneyland. Untuk menjimatkan masa dan juga duit, saya crochet applique Mickey Mouse untuk dilekatkan pada baju Alya. Saya suka projek shortcut macam ni!


Saya tak ikut mana-mana pattern. Ini adalah hasil rekaan saya sendiri. Saya hanya menggunakan stitch "single crochet" sahaja sehingga mendapat bentuk bulat kepala Mickey Mouse. Saya gunakan benang jenis "cotton thread" yang tebal.

Setelah siap crochet bentuk kepala Mickey Mouse, saya jahit pada baju onesie Alya secara jahitan tangan menggunakan benang yang sama warna dengan kepala Mickey Mouse.





 (Alya: Ucu, no picture please!!!......hehe)

Taraaa, siap!!! Senang kan...

Ketika ini Alya berumur 8 bulan. Bulat!!!!


Ini adalah projek crochet yang sangat simple dan mudah. Ia cepat untuk dihasilkan. Tapi hasilnya sangat cantik. Alya dapat pakai baju Mickey Mouse di Disneyland, Yeay!!!!


Terima kasih kerana sudi membaca blog saya.

Semoga kita berjumpa lagi di post akan datang.

No comments:

Post a Comment